پروفسور انوش برزیگر از مفاخر و مشاهیر ایران و جهان را بیشتربشناسیم

سوما نیوز؛ دکتر انوش برزیگر در سال ۱۳۲۶ متولد شد، تحصیلات ابتدائی را در کسماء گذراند، متوسطه و دبیرستان را در صومعه سرا و رشت به پایان رساند. وی در رشته پزشکی دانشگاه ملی سابق پذیرفته شد و سپس تحصیلات خود را در رشته تخصص داخلی، قلب، در دانشگاه ملی سابق (شهید بهشتی) ادامه داد و با مدرک فوق تخصص قلب از دانشگاه شهید بهشتی فارغ التحصیل شد. دکتر انوش برزیگر دارای سه فرزند، دو پسر پزشک و یک دختر داروساز و همسر ایشان کارشناس ارشد آموزشی می باشد.

بیوگرافی:

دکتر انوش برزیگر در سال ۱۳۲۶ متولد شد، تحصیلات ابتدائی را در کسماء گذراند، متوسطه و دبیرستان را در صومعه سرا و رشت به پایان رساند.

دکتر برزیگر در رشته پزشکی دانشگاه ملی سابق پذیرفته شد و سپس تحصیلات خود را در رشته تخصص داخلی، قلب، در دانشگاه ملی سابق (شهید بهشتی) ادامه داد و با مدرک فوق تخصص قلب از دانشگاه شهید بهشتی فارغ التحصیل شد.

دکتر انوش برزیگر دارای سه فرزند، دو پسر پزشک و یک دختر داروساز و همسر ایشان کارشناس ارشد آموزشی می باشد.

شخصیت اجتمایی:

از خصوصیات بارز استاد برزیگر فراجناح بودن است، وی به هیچ گروه، سازمان و جناحی خاص، وابسته نیست. اعتقاد وی در انتخاب افراد بر مبنای شایسته سالاری و فرهیختگی و داشتن اعتقاد، ایمان، اعتدال و عدالت و داشتن نظم و فائق بودن منطق بر احساس می باشد، احترام و عزت بر پیش کسوتان از اصول زندگی اوست.

استخدام:

دکتر برزیگر در سال ۱۳۶۵ با مرتبه استادیاری به استخدام دانشگاه علوم پزشکی گیلان درآمد.

ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان:

استاد دکتر انوش برزیگر در سال ۱۳۹۲ طی حکم دکتر هاشمی، وزیر بهداشت دولت تدبیر و امید، به عنوان قائم مقام وزیر بهداشت در استان گیلان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان انتخاب شد.

مرتبه علمی:

استاد برزیگر پس از ۸ سال فعالیت های آموزشی و پژوهشی از سال ۱۳۶۵ با امتیاز بالا و تشویق وزیر محترم وقت، به ترتیب به مرتبه دانشیاری و استادی ارتقاء پیدا کرد.

افتخارات:

استادیار نمونه: در اولین جشن فارغ التحصیلان پزشکی با امتیاز بالا از بین همه اعضای هیئت علمی به عنوان اولین استادیار نمونه با حضور جناب آقای دکتر ملک زاده، وزیر اسبق مورد تشویق واقع و مفتخر به دریافت جوایز و لوح تقدیر شد.

استاد نمونه کشوری (بار اول): در سال ۷۶ در جشنواره بوعلی سینا با امتیاز بالا به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب و مورد تشویق و تقدیر و مفتخر به دریافت جوایز و لوح تقدیر از مسئولان کشوری و معاونت محترم ریاست جمهوری و وزیر محترم بهداشت وقت قرار گرفت.

استاد نمونه کشوری (بار دوم): استاد دکتر برزیگر در یکم شهریور ۹۳ در سالن وزارت کشور طی مراسمی باحضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بمناسبت روز پزشک؛ به عنوان استاد و پزشک نمونه کشوری برگزیده شد.

همچنین به عنوان استاد نمونه در هفدهمین کنگره تازه های قلب و عروق شهریور ۱۳۹۴ سالن همایش های بین المللی تهران انتخاب شد.

محقق نمونه: بعنوان محقق نمونه در چندین دوره متوالی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان معرفی شد.

پزشک نمونه: دریافت لوح تقدیر و جوایز به عنوان پزشک منتخب نمونه از جامعه متخصصین داخلی ایران

لوح و تندیس: دریافت لوح و تندیس در کنگره و انجمن آترواسکروز به دلیل فعالیت های شاخص علمی و پژوهشی

لوح و تقدیر: دریافت لوح تقدیر از استاندار های وقت استان گیلان در دوره های مختلف از دیگر افتخارات استاد برزیگر می باشد.

محقق برجسته: با توجه به درجه استادی وی و درجات علمی در کنگره دهلی نو، توسط رئیس کنگره بعنوان پرفسور و محقق برجسته معرفی گردید که از طریق بخش خبری شبکه دو سراسری و استانی گزارش شد.

مرتبه استادی برزیگر: استاد برزیگر اولین مدیر گروه و اولین رییس بخش و اولین دانشیار و اولین استاد دانشگاه علوم پزشکی گیلان می باشد.

سمت ها:

– عضویت در فرهنگستان علوم پزشکی به عنوان مشاور و عضو گروه بالینی

– عضویت در برد و پره برد و عضو هیئت ممیزه وزارت بهداشت و درمان پزشکی کشور

– عضو سیاست گذاری بیماری های قلب و عروق ایران

– عضو هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان

– مدیر گروه و رئیس بیمارستان قلب دکتر حشمت رشت در چندین دوره

– نایب رئیس عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور(در چند دوره)

– عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور (در چند دوره )

– عضو و نایب رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران (در چند دوره)

– عضو هیئت مدیره نظام پزشکی و رئیس چند دوره شورای هماهنگی نظام پزشکی استان گیلان

– رییس و عضو هیات مدیره و عضو هیات امناء آسایشگاه سالمندان با حدود ۶۰۰ نفر مدد جو (خیریه)

فعالیت های علمی و تحقیقاتی:

– طرح های تحقیقاتی استانی و ده ها طرح تحقیقاتی، همراه با سخنرانی در کنگره ها و عضو هیات علمی و عضو هیات رییسه در ده ها کنگره

– کتاب منتخب: انتخاب و اعلام کتاب برگزیده از طرف صدا و سیما تحت عنوان “صدا و سوفل ها ”

فعالیت ها:

ویزیت رایگان در روستاها: از سال ۱۳۵۸ پس از اخذ تخصص، با ویزیت رایگان بیماران داخلی قلب از ساعت ۵/۳۰ صبح در بخش ها و مناطق روستایی گسکرات (کسماء، طاهرگوراب و…)

– بنیان گذاری آسایشگاه نوین (آغاز ۱۳۵۸ تا کنون): ساختار اولیه و شروع کار آن توسط دکتر حکیم زاده و زنده یاد آرسن میناسیان بنا شده است و دراین مکان ویزیت و درمان بصورت رایگان انجام می شود. امروزه این آسایشگاه بعد از آسایشگاه کهریزک با حدود ۶۰۰ نفر مددجو یکی از بهترین آسایشگاه های ایران می باشد و این افتخار نصیب وی شده است که با سمت عضو هیات امنا و رئیس هیئت مدیره کماکان درحال ارائه خدمت می باشد.

– بنیان گذار بیمارستان تک تخصصی قلب دکتر حشمت رشت: امروزه این بیمارستان یکی از بهترین واز مجهزترین مراکز آموزشی درمانی قلب کشور می باشد.

– بنیان گذاران دانشگاه علوم پزشکی گیلان: استاد برزیگر به عنوان یکی از بنیان گذاران دانشگاه علوم پزشکی گیلان بوده و هشت سال سمت معاون آموزشی، پژوهشی و تحصیلات تکمیلی را عهده دار بود.

– تهیه زمین برای تاسیس سایت دانشگاهی( ۲۰۰ هکتاری) در سمت معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه ایشان اقدام به تهیه زمین ۲۰۰ هکتاری برای تاسیس سایت دانشگاهی لاکان نمودند که این مهم ازافتخارات ایشان محسوب می شود.

فعالیت های نظام پزشکی

– تاسیس خانه پزشک (ورود به فعالیت های صنفی بر اساس احساس نیاز و ضرورت) که امروزه خانه پزشک یا ساختمان نظام پزشکی با سالن اجتماعات و سالن کفرانس یکی از مدرن ترین و بهترین ساختمان های نظام پزشکی های ایران محسوب می شود.

گفتنی است ؛ ایشان علاوه براخذ مراتب علمی بالا با حوزه فرهنگ وادب و آموزه های معنوی نیز مانوس می باشد.

از گفته های استاد برزیگر می توان به متن زیر اشاره کرد:

من نه منم

هرچه (آن) هست،

ذره ای ز (آنم)

از آن بی کران اقیانوس عشق

من؛ نه (منم)

ذره ای ز بی کران عشق، آنم

******

هیچ در جهان نیست، کند مرا مست

مگر عشق تو، کند مرا مست

ای مست کننده، مست کن مرا مست

تا شوم از عشق تو، مست و مست

درود فراوان و عشق بی پایان بر همه انسان هایی که قلب شان به سوی خداست.__

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://gilaneno.ir/?p=10655

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: